Konyhám

2010. december 2., csütörtök

Hóesés, meleg lakás,sütögetés

Délelőtt még úgy gondoltam, hogy elindulok vásárolni. Délben havazni kezdett. Ilyenkor nem szeretek autóba ülni. Holnapra minden képen kellett volna pékárú, ez halaszthatatlan, a többi elintézni való ráér.Aki ismer, tudja, rengeteg szakácskönyvem van, de most a blogokban böngésztem. Találtam számomra megfelelőt és INNEN szerzett ötlet alapján megsütöttem a zsemléket és a kalácsot. Kicsit módositottam a saját szájíz szerint, de hát ez igy szokott lenni nálam. A receptek kiválóak, mindenkinek ajánlani tudom. Férjem és lányom már értesültek, hogy saját készítésű pékárú várja őket. A hó újra szállingózik, vagy még mindig?????



A zsemléket kenyérsütőgépben dagasztottam és kelesztettem, majd formáztam és sütőben sütöttem.


A kalácsot a megadott recept szerint készitettem, még vaniliás cukrot, reszelt citromhéjat és pici mézeskalács fűszert tettem a lisztbe.A gép kavarta, dagasztotta. Majd kivettem a gépből és átgyúrtam, hármas fonatot készitettem, úgy tettem vissza a gépbe keleszteni. Amikor jónak ítéltem, szeletelt mandulát dugdostam a fonatok közé, lekentem tejjel és egy órát sütötte a gép. Isteni az illata! 



3 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Hű ez igazán nagyszerű! Így fonott is.

Julcsi írta...

Beleharapnék:)

Margó írta...

De jó lenne most a reggeli kávém mellé!:o))